Sayfalar

5 Aralık 2013 Perşembe

SIFIRDAN BAŞLAMAK...

Merhabalar;

Yaklaşık 1 ay kadar önce Muhabbet Kuşlarına mesak saldım. Bu doğrultuda her evcil hayvan edinmek isteyen kişi gibi hemen koştum ve 2 adet muhabbet kuşu sahiplendim. Asıl Öğrenme ve bilgilenme süreci aslında kuşları aldıktan sonra başladı. Kuşları alırken özellikle yavru olmalarını ve bir dişi bir erkek olmasını istedim Ancak Petshop'ların ne kadar ticari amaçlı ve canlıların sağlına özen göstermeksizin acımasızca hareket ettiklerini bu süreçte anlamış oldum. Aldığım kuşlardan bir tanesi hastaymış ve hemen Veterinere götürerek iyileşmesi için destek aldım. Veteriner kuşun iyi olmadığını ve kurtulmasının çok zor olduğunu belirtti. İlaçlarını verdi ve evin yolunu tuttum. İlaç tedavisine başladığımız günü takiben 2 gün sonra kuşum maalesef öldü. Vermiş olduğumuz para bir yana vicdanen rahatsız oldum. Sonrasında internet üzerinden detaylı bir araştırma yaptım. Aslında Muhabbet kuşlarının ne kadar hassas olduklarını ve çok türlü hastalıklarla karşılaşabildiklerini bu araştırmalarda farkettim. İnternet üzerinden ulaştığım hemen her bilgide bir Üreticiden ve hobi olarak bu işi yapan, kuşları ticari amaçlı olarak görmeyen kişilerden edinmemizin ne denli sağlıklı olacağınnı anladım ve hemen bulunduğum şehirde kısa bir araştırma yaptım. Maalesef ticari amaç dışında bu işle ilgilenen kişilere ulaşamadım ama şans mıdır ya da denk mi geldi bilemiyorum işime gidip gelirken ara ve tenha bir sokakta boş bir dükkan içerisinden gelen kuş sesleri duydum ve dükkana yaklaştım, perdeleri kapalı olduğundan içeriyi görme imkanım olmadı ancak birkaç gün aynı sokağa farklı saatlerde uğrayınca dükkan sahibini yakaladım. Biraz sohbet ettim ve esasında eş dost dışında kuş vermediğini ve kuşlarının kendisi için çok değerli olduğunu belirtti. Tam 40 yıldır kuş beslediğini söyledi. İçeride hiç görmediğim cinste muhabbet kuşları vardı. Hele Fransa'dan getirdiğini söylediği bir kuş vardı ki tüm heybetiyle baş köşede duruyordu. Kendisine bu işe merak saldığımı ve kuş edinmek istediğimi belirttim. Neyse ki ikna çabalarım sonuç verdi ve iki adet Jumbo muhabbet kuşu aldım. Esasında Fiyatını söylemeyeceğim ama Bu paraya Petshoplardan 10 tane alırdım heralde :) Ama sonuçta hem çok sağlıklı hem de Muhabbet kuşlarının efendisi iki kuşum olmuş oldu. Tabi maliyet artınca gözüme kestirdiğim Tepeli ve Albino Muhabbet kuşlarını da önümüzdeki ay alacağımı belirttim, sözünü aldım ve evimin yolunu tuttum.
İKİNCİ YAZIMDA BU HİKAYENİN DEVAMINI BULABİLİRSİNİZ :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder